لیست اختراعات محمدعلي موسويان
سپر خودرو (سپر با هسته تكرار پذير حلقوي هشت ضلعي پر شده با فوم) با توجه به طراحي صورت گرفته بر مبناي يك ساختار تكرارپذير و دقت بالا كه سفتي و جذب انرژي بالايي را فراهم مي سازد امنيت سرنشينان را تامين خواهد كرد. توجه صنعت خودرو در ساليان اخير (در كشورهاي پيشرفته) روي ضربه پذيري بهتر سازه خودرو و سيستم هاي محافظ موثر معطوف شده است. عملكرد سپر هنگام تصادف بايد به گونه اي كنترل شده باشد تا انرژي جنبشي ضربه را تلف نمايد بدون اين كه به داخل كابين سرنشين بيايد براي حصول اين عملكرد اين سازه سپر براي كاهش شتاب كاهشي و نيروي هاي حاصل انتقالي به سرنشين دچار فرو ريزش مي شود.
عمليات فيلتراسيون غشائي از مهمترين فرايندهاي جداسازي در صنايع شيميايي ميباشد. از مهمترين معضلات اين روش، گرفتگي غشاء ميباشد كه باعث كاهش راندمان عمليات ميگردد. در اين اختراع يك روش براي پيشگيري از ايجاد گرفتگي پيشنهاد شده است. استفاده از ضربه معكوس ميتواند از گرفتگي منافد غشاء و ايجاد كيك بر روي سطح غشاء جلوگيري كند. براي ايجاد ضربه معكوس از همان مايع خروجي از غشاء، يك پمپ براي انتقال سيال به پشت غشاء و يك شير برقي براي ايجاد فشار معكوس استفاده ميگردد.
هدف اصلي اين اختراع، بررسي جذب فلزات سنگين از پساب ها توسط نانوفيبر پليمري پلي وينيل الكل - كيتاسون دي اكسيد سلسيم است. جذب فلزات سنگين از پساب ها به دليل اثرات سوئي كه بر سلامتي انسان دارد، از اهميت به سزايي برخوردار است. مقايسه جذب فلزات سگين توسط نانوفيبر پليمري پلي وينيل الكل كيتاسون دي اكسيد سلسيم نشان مي دهد كه اين جاذب، به دليل نسبت سطح به حجم بالا، توزيع يكنواخت، بازيافت مناسب، زمان تعادلي پايين و ظرفيت جذب تعادلي بالا نسبت به جاذب هاي ديگر، براي جذب كاتيون هاي فلزي از پسابها، مناسب تر مي باشد. بهينه كردن شرايط عمليات الكترواسپينينگ منجر به توليد نانوفيبرهاي پليمري پلي وينيل الكل كيتاسون دي اكسيد سلسيم با توزيع يكنواخت و سطح ويژه بالا مي باشد. نانوفيبرهاي پليمري پلي وينيل الكل دي اكسيد سلسيم به دليل كشش سطحي بالاي آب و چسبناك بودن محلول پليمري به صورت غير يكنواخت مي باشد. با اضافه كردن كيتاسون كه قابل حل در اسيد استيك است، كشش سطحي را بهينه كرده و نافيبرهاي پيوسته پلي وينيل الكل كيتاسون دي اكسيه سلسيم با توزيع يكنواخت تر و سطح ويژه بالاتر توليد كرده ايم كه پتانسيل جذب بالاتري دارد.
به دليل خواص و ويژگيهاي جديدي كه اكسيدهاي فلزي در صنايع از خود نشان داده اند امروزه تمايل بسيار زيادي به فراوري و كاربرد آنها وجود دارد و در اين راستا روشهاي متعددي براي توليد اين مواد پيشنهاد شده است. نانو ذرات اكسيد لانتانيم مثال خوبي از اين دسته است. ماده پيشرفته اي با پتانسيل بالا كه مي تواند در زمينه هاي مختلف نقش هاي جديدي را ايفا كند. نانو ذره اكسيد لانتانيم در ساخت مواد نانو ساختار از جمله كروميت لانتانيم مورد استفاده در لايه كاتدي پيلهاي سوختي اكسيد جامد، به عنوان نانو ذره مغناطيسي ، جهت حذف فسفات در بيومديكال و تصفيه آب، در ليزرهاي كريستالي و اپتيكي ، در نانو سيم ها، نانو الياف ها، آلياژهاي خاص، در كاتاليستها (به عنوان نمونه در ريفورمينگ با بخار اتانول)، همچنين در فرمولاسيون انتقال حرارت نانو سيالات و ... مي تواند استفاده شود. اين كاربردها ما را بر آن داشت تا در جهت توليد آن قدم برداريم.
سپر خودرو (هسته فنري با سفتي نزديك به صفر) جزو يكي از مهم ترين سيستم هاي ايمني غير فعال كه به سيسم نگهدارنده نيز معروف مي باشد كه از مرگ و به وجود آ»دن آسيب ديدگي ها شديد به راننده و ديگر سرنشينان خودرو در هنگام بروز تصادفات جلوگيري مي كند. اين سيستم خطر آسيب ديدگي را كاهش داده و از شدت ضربه به وجود آمده در حين تصادف مي كاهد. در اين اختراع براي كاهش شدت ضربه و در نتيجه نيرو وارده از تئوري سفتي نزديك به صفر با استفاده از المان فنري بهره گرفته شده است تا بتوان به اين امر پرداخت و در نهايت با استفاده از اصول طراحي مدل هندسي المان محدود و تست تجربي ضربه براي نيل به اين هدف استفاده شد.
موارد یافت شده: 5